Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Komparace docusoap sérií zobrazujících porod v českých a zahraničních médiích
Staňková, Alžběta ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Bednařík, Petr (oponent)
Diplomová práce "Komparace docusoap sérií zobrazujících porod v českých a zahraničních médiích" se zabývá docusoap sériemi, které zobrazují porod, a to jak z české produkce, tak produkce zahraniční. Přihlížet budu jak k tomu, za jakých podmínek a v jakém prostředí show vznikly, tak ke konkrétním specifikům států, ve kterých byly natočeny. V první kapitole se budu zabývat vymezením žánru docusoap a jeho současným stavem v ČR i zahraničí a jeho stručnou historií. V následující, tedy druhé kapitole, se budu zabývat pořady českými, ve třetí kapitole dostanou vlastní prostor naopak pořady zahraniční. Věnovat se budu obsahu, formě zpracování, příkladům jednotlivých příběhů a také vyjádřením tvůrců, případně účastníků. Čtvrtá kapitola bude věnována mediálnímu obrazu porodu jako takového, a to jak v tuzemských, tak zahraničních médiích. Pátá a poslední kapitola poté bude věnována samotné analýze, která bude mít za cíl odhalit, zda jsou ve způsobu tvorby docusoap sérií s tématikou porodu v České republice a zahraničí patrné rozdíly a co z toho lze případně vyvodit pro žánr docusoap jako takový.
Ženy v oranžovém: Analýza vztahů a moci v totální instituci ženského vězení
Balatková, Dominika ; Sokolová, Věra (vedoucí práce) ; Jiroutová Kynčlová, Tereza (oponent)
4 Abstrakt Diplomová práce se zabývá konstrukcí vztahů a působení moci v dokumentárním zobrazení totální instituce ženského vězení. Totální instituce je institucí zdánlivě neproniknutelnou zvenčí, konstrukci vztahů i působení moci tak můžeme analyzovat snáze než v otevřeném prostoru. Prostředí ženské věznice je také genderově vymezeno. Gender nás socializuje, ve světě se k němu neustále odkazujeme, je to organizující princip. Cílem diplomové práce je odpovědět na otázku, kam se gender promítá v prostředí, kde genderová vymezení zdánlivě nejsou.Výzkumná část práce se věnuje analýze docusoapu Holky pod zámkem vysílaném na TV Nova v roce 2015. Součástí analýzy samotného projektu je také analýza rozhovoru s producentkou pořadu. Na základě analýzy pořadu docházím k závěrům, že v dokumentárním zobrazení ženské věznice je velmi viditelné, jak sama věznice udržuje velmi stereotypní představu o tom, jak má vypadat "správná" žena a této představě uzpůsobuje celý chod věznice. Genderové stereotypy se tak promítají hlavně do chodu věznice. Další promítání genderových stereotypů je viditelné ve vztazích mezi vězenkyněmi samotnými a dále na rozlišování "pravých" a "nepravých" homosexuálních partnerstvích. Klíčová slova Vězení, ženské vězení, poststrukturalismus, moc, gender, genderové stereotypy, docusoap
Mediální konstrukce reality v žánru reality TV
Christovová, Nela ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Štoll, Martin (oponent)
Tato práce se zaměřuje na způsob, jakým dochází k mediální konstrukci reality v žánru označovaném jako reality TV. Tento oblíbený televizní žánr spojuje události zachycované na všudypřítomné kamery s fikčními prvky za účelem pobavit diváky u televizních obrazovek. V teoretické části se věnuje konceptům, které jsou klíčové pro tento fenomén, jako je sociální konstrukce reality autorů Bergera a Luckmanna, gatekeeping nebo agenda setting. Věnuje se také samotnému žánru reality TV - konkrétně jeho historii, vývoji a hlavním subžánrům, které v současnosti můžeme spatřit na televizních obrazovkách. Praktická část využívá narativní analýzu pro identifikaci způsobů, jakými dochází k samotné mediální konstrukci reality v tomto žánru. Vzorek pro tuto analýzu byl složen z celkem 80 epizod jedenácti pořadů z britské a americké produkce, které se rozšířily i mimo svou domovinu a dočkaly se často lokálních verzí. Všechny pořady jsou známé také českým divákům z místních televizních stanic. Mou hlavní tezí je, že k mediální konstrukci reality může v těchto pořadech docházet od samého počátku, tedy od nastavování pravidel, přes samotné natáčení až po postprodukci (tedy po výběr obrazů, využití role vypravěče a výběr hudebního podkresu). Všem těmto fázím se budu věnovat ve své diplomové práci.
Docusoap - mezi dokumentem a seriálem; adaptace zahraničních postupů v České republice
Freislebenová, Andrea ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Géla, František (oponent)
- 1 - Abstrakt Cílem této práce je popsat docusoap ve vztahu k žánru reality television a jeho postavení ve světě. Sleduje jeho vývoj od samého počátku vzniku televize a definuje jej v rámci příbuzných televizních žánrů. Zabývá se postupy natáčení zahraničních dokumentů a jejich základních prvků. Zkoumá aplikace těchto postupů v rámci českých pořadů zařazených do formátu docusoap. Analyzovala jsem výskyt negativních sociálních jevů pěti docusoap odvysílaných v rámci programu České televize a dospěla k závěru, které z nich se objevují nejčastěji. Díky tomu jsem mohla posoudit popularitu vybraných témat pro diváky a porovnat je se zahraniční produkcí. Výstupem projektu je vytvořit obraz tohoto subžánru o jeho pozici v České republice a najít další možná témata, kterými se mohou tvůrci dále zabývat, a to i v kontextu mezižánrových výpůjček. Vytvořená analýza nám pomůže pochopit, proč tento žánr vznikl a jakou cestou se může dále ubírat a pomocí jakých postupů mohou tvůrci docusoap dosáhnout divácky atraktivních a kvalitní pořadů.
Počátky a rozmach české docusoap
Košťálová, Soňa ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Hroncová, Alexandra (oponent)
Bakalářská práce "Počátky a rozmach české docusoap" se zaměřuje na velmi mladý televizní žánr "docusoap". Po první úvodní kapitole představím v druhé kapitole stručný historický vývoj televize jako dynamického média. Třetí kapitola je zaměřena na charakteristiku pojmu docusoap a jeho vymezení v kontextu s ostatními žánry. Ve čtvrté kapitole, v praktické části bakalářské práce, nastíním tento žánr na komerčních televizních stanicích v USA, kde má dlouhou tradici. Pokusím se analyzovat vybrané realizované projekty televizního žánru docusoap v USA. Ostatní kapitoly se věnují představení žánru docusoap v českých podmínkách a to jak v televizi veřejnoprávní, tak v komerčních televizích. Vybrané tituly se liší svými tématy a pokusím se o rozbor vybraných formátů. V závěru provedu porovnání vybraných tuzemských docusoap s obdobnými pořady v USA, kde má tento žánr své pevné místo v rámci reality TV.
Perpektivy rodičovství: Docusoap Čtyři v tom pohledem diváků
Jindrová, Marketa ; Baslarová, Iva (vedoucí práce) ; Reifová, Irena (oponent)
Cílem této práce je porozumět tomu, jak vnímají rodičovství matky a otcové dnešních malých dětí. V teoretické části se proto věnuji rodině, její proměně a postupné liberalizaci tradičního pojímání role muže a ženy v rodině, a to s ohledem na české podmínky a empirické studie. Odlišné přístupy k rodičovství zachytila Česká televize v docusoap Čtyři v tom. Čtyři odlišné příběhové linie matek a jejich partnerů se staly modelovými rodinami a přístupy k rodičovství pro empirickou část této práce. Kvalitativní metodou individuálních polostrukturovaných rozhovorů jsem realizovala dvanáct výzkumných rozhovorů a rozsáhlý soubor interpretací následně podrobila analýze. Nutným předpokladem analytické části bylo pojetí diváka v roli aktivního publika se schopností interpretovat sledované příběhy "po svém". Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.